Vanliga frågor

Varje privatperson har rätt till ett avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. RUT-avdraget kan utnyttjas till ett maxbelopp av är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar beloppet efter skatteavdraget, det vill säga 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.

Betalning sker mot faktura i efterskott. Vi hanterar ej kontanter

Ja, det går bra. Alla avbokningar måste dock ske minst 24 timmar innan städtillfället.

Ja, vi är godkända för F-skatt.

Vi ser till att klara oss på en dag.

Absolut! Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.  Vi ser gärna att boende/inflyttande person närvarar vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vi har ansvarsförsäkring hos Vardia & Länsförsäkring  som täcker skador upp till fem miljoner kronor

Ja, all vår personal är försäkrade ifall de skadar sig på arbetstid.

Du kan ladda ner vår checklista under respektive tjänst, alternativt ringa till oss på 073-8989891 så berättar vi mer.

Nej, om du kan se till att vara hemma när städ tiden börjar behöver vi ingen nyckel. Det går även bra att  lämna nycklarna till en granne inför varje städtillfälle om du önskar.

Tänk på att det ska vara undanplockat från leksaker, kläder och andra föremål som kan hindra utförandet av arbetet. Diskbänken skall vara fri från disk. Se till att blomkrukor, gardiner och andra föremål inte står i vägen för fönsterputsaren.